joi

diversitate

Astazi mi-am luat pensule noi. Am fost in Han si mi le-am luat. Ador atmosfera de acolo...Cultura, arta, lume buna, materiale care de-abia asteapta sa plece din magazin cu cineva creativ, care d-abia asteapta sa ajunga in camera, sau chiar atelierul, cuiva care le va transforma, doar prin puterea miscarii degetelor si bineinteles, a imaginatiei, in ceea ce ar putea fi opere de arta. In fond, ceea ce le deosebeste pe muzele lui Botticelli de domisoarele din Avignon ale lui Picasso nu sunt panza sau culorile, ci felul in care s-au miscat mainile pictorului cand le-a pictat. Materialele, de la tempera la foile de hartie, ma fac sa ma gandesc la destin, la soarta si sa devin filozofica. Aceeasi foaie de hartie o am si eu in fata, ca si un miliard de alti oameni de pe planeta. Dar diversitatea rezultatelor (unii mazgalesc pe foaie in timp ce vrobesc la telefon, altii scriu o poezie, altii incearca sa demonstreze noi teorii in astrofizica) ma uimeste...Cum si din atomul primordial au rezultat atatea minuni in univers, cum din maimutele din care am evoluat, s-au dezvoltat atatea rase umane....Diversitatea e minunata. Si ar trebui sa invatam sa o pastram.

Niciun comentariu: